Mail: info@umvs.rv.ua



На Україні з’явиться локальна версія Forbes

09:51, серпня 31, 2010

У Україні видаватиметься всесвітньо відомий діловий журнал Forbes. Як стало відомо Ъ, права на нього отримав 'Український Медіа Холдинг" (УМХ). Поява Forbes — знакова подія для українського медіаринку, говорять експерти. А наявність видання в портфелі УМХ, у разі його вдалого запуску, може значно підвищити капіталізацію групи, додають вони.

'Український Медіа Холдинг" отримав ліцензію на видання в Україні Forbes, розповів Ъ президент групи компаній УМХ Борис Ложкін. 13 серпня видання було зареєстроване в Мінюсті, вихід першого номера запланований на I квартал наступного року, орієнтовно — на лютий. 'Це довгострокова ліцензія, що надає нам права на видання щомісячника і його застосувань. У тому числі в Україні буде рейтинг найбагатших людей країни", — уточнив пан Ложкін. Орієнтовна вартість видання в роздробі складе близько 30 грн., кількість сторінок доки не визначена.

Велику частину контенту для українського Forbes створюватиме власна редакція. 'Зараз ми зайняті пошуком головного редактора, чия кандидатура узгоджуватиметься з штаб-квартирою Forbes в США. Не виключено, що притягнемо менеджера не з України", — уточнив Борис Ложкін. Крім того, частина матеріалів можуть купуватися у Axel Springer Russia, який випускає Forbes в Росії. 'Але з Axel Springer треба буде домовлятися окремо, можливо, ми теж обмінюватимемося матеріалами", — додав президент групи компаній УМХ. Складність майбутніх переговорів полягає в тому, що Axel Springer претендував на видання Forbes і в Україні, стверджує джерело Ъ на медіаринку. Борис Ложкін коментувати цю інформацію відмовився. 'Я знаю, що ліцензія продана, ми не маємо до цього відношення. Я бажаю УМХ удачі", — була короткою гендиректор Axel Springer Russia Регина фон Флемминг.

Поява Forbes в Україні — знакова подія для медіаринку. 'Існує не більше десятка світових брендів, знакових для будь-якого ринку, — говорить гендиректор ‘Експерт Україна' Олександр Харебін.- Для моди — це Vogue, для бізнесу — Forbes. Нарешті наша  ділова еліта отримала ділове видання такого рівня". Але видання Forbes — завдання не з простих, відмічає він: 'В міжнародних ліцензійних угодах є пункт, по якому ліцензіат спочатку повинен випустити від одного до трьох пілотних проектів і переслати їх на твердження в головний офіс видавця. Якщо видавця не задовольнить якість матеріалу, договір може бути розірваний". Непросто проходить зазвичай і узгодження кандидатури головного редактора. 'У США головний редактор частенько важливіше, ніж комерційна служба", — додає пан Харебін. Ще одним завданням для УМХ стане коригування формату журналу 'Фокус", який, як Forbes, публікує рейтинги. 'Найближчим часом ми займемося розпозиціюванням двох видань, але рейтинги в ‘Фокусі' залишаться", — пообіцяв пан Ложкін.

Запуск Forbes зажадає і значних інвестицій. У УМХ вартість ліцензії не розкривають, але, за словами Бориса Ложкіна, вона складається з фіксованої суми і відсотка від доходу від продажів видання і перевищує вартість прав на журнал Time Out, який УМХ видавав до минулого року. Тоді відрахування складали, за оцінками експертів, близько 10% від продажів. За оцінками Олександра Харебіна, щорічна ліцензія Forbes може коштувати від $500 тис. до $1 млн.

Втім, на думку гендиректора ВД Creative Media Ірини Силаєвої, що брала участь в запуску Forbes в Росії, інвестиції можуть легко окупитися. 'У Росії журнал був прибутковий мало не до запуску. Мені рекламодавці самі дзвонили і запитували, чому я не пропоную їм рекламу в Forbes", — говорить вона. Запуск Forbes вплине і на майбутню капіталізацію компанії, плануючою IPO. 'Наявність такого бренду в портфелі видань підвищить репутацію компанії і позитивно відіб'ється на її положенні на фондовій біржі", — упевнений гендиректор 'Експерт Україна". Компанія заявляла про намір продати 20 − 25% компанії за $50 − 100 млн в ході IPO в 2012 − 2013 роках.

Коммерсантъ