Mail: info@umvs.rv.ua



Пошукова система Microsoft дістане доступ до інформації користувачів Facebook

12:13, жовтня 15, 2010

Найближчим часом результати пошуку на сайті bing.com, належного Microsoft почнуть враховувати переваги 'друзів" користувача в соціальній мережі Facebook. Про це було оголошено в середу на спільній прес-конференції Facebook і Microsoft в Каліфорнії. Пошукова система використовуватиме функцію 'миттєвої персоналізації", яка надає сайтам-партнерам доступ до публічної інформації користувачів Facebook, що зайшли в систему.

Тепер, забиваючи у вікно пошуку черговий запит, скажімо, назва фільму або слово 'ресторан", користувач побачить серед результатів пошуку фотографії, запису і оцінки своїх контактів в соціальній мережі. Більше того, Bing визначатиме, хто з контакт-листа в Facebook є 'експертом" в цьому питанні. Якщо який-небудь користувач часто відмічає свою присутність в італійських ресторанах або викладає безліч фотографій італійських блюд, його думка про якість пасти цінуватиметься пошуковою системою вище, ніж думка любителя буррітос.

Щоб уникнути нападок з боку поборників недоторканості приватної інформації, Bing попереджатиме користувачів про те, що їх дані враховуються алгоритмом пошуку. Відповідне оголошення показуватиметься в перші чотири відвідування сайту. Але більшість людей, як показує недавня історія з налаштуваннями приватності в Facebook, заздалегідь на це згодні. І означає, пошукова система Microsoft отримала у своє розпорядження соціальну інформацію 500 млн користувачів найбільшої соціальної мережі у світі.

Півроку тому, в інтерв'ю Forbes, інвестор Facebook Алішер Усманов говорив, що Google, якщо не зробить помилки, правитиме світом. Єдине, що могло б скласти йому конкуренцію, додав співвласник DST, це 'якась комбінація Facebook з пошуковою інтернет-системою". Зараз ця комбінація стала реальною, щонайменше, в США (у Росію, як і на більшість світових ринків, Bing ще не прийшов).

За даними Comscore, Google обробив у вересні 66,1% пошукових запитів в США, а на долю Bing припало тільки 11,2%. Проте, росте Bing набагато швидше за свого головного конкурента. За останніх 12 місяців загальне число пошукових запитів в країні виросло на 16%, Google приріс на 18%, а Bing — на 40%. (Крім того, движок Bing обробляє і запити на Yahoo.com — ще 16,7% пошукового трафіку).

Той факт, що Bing — що відстає на ринку пошуку, тільки допомогло йому укласти вигідну угоду. Виступаючи на прес-конференції, генеральний директор Facebook Марк Цукерберг відмітив, що його компанія вважає за краще мати справу з аутсайдерами, оскільки вони більше мотивовані до інновацій. Неначе на підтвердження його слів, на сцені не було глави Microsoft Стіва Балмера : компанію представляв керівник пошукового відділення Юсуф Мехді.

Фактично, Facebook розглядає Bing як стартап, і не без підстав. Узятий окремо, пошуковий бізнес Microsoft молодий (у нинішньому вигляді він існує трохи більше року), збитковий і займає зовсім невелику частку ринку. Крім того, він швидко обростає новою функціональністю, і здатний, як тепер стало ясно, до амбітних кроків.

Андрій Бабицький, Forbesrussia.ru