Mail: info@umvs.rv.ua



Google може знищити операторів зв’язку і Skype

09:06, травня 26, 2010

Накопичення компанією Google компетенцій у сфері обробки і передачі голосу і відео може привести до появи продуктів, здатних витіснити з ринку операторів фіксованого і мобільного зв'язку, а разом з ними і Skype. Таку думку в один голос висловлюють експерти.

Компанія Google найближчим часом отримає у своє розпорядження повний набір технологій для організації VVoIP -сервісу (передача по інтернет-протоколу відео і голосу). Кілька років тому пошукова система придбала компанію, що займається управлінням дзвінками, — GrandCentral (зараз — сервіс Google Voice). У 2009 р. був куплений Gizmo5,  який розробляє кінцеве застосування  для клієнта. А днями було оголошено, що Google має намір придбати Global IP Solutions (GIPS) — творця базової технології передачі аудіо-відео.

Експерти вважають, що американська пошукова система має намір інтегрувати нові компетенції у свої існуючі сервіси, що може погрожувати бізнесу операторів зв'язку. Так, Андрій Свириденко, голова правління російського розробника Spirit (у GIPS вважають цю компанію своїм основним конкурентом) упевнений, що за допомогою технологій GIPS Google посилить свої поточні продукти Google Talk, Google Voice і Google VideoChat, або використовує їх у своїх сервісах Google Apps.

Проте цікавішим застосуванням купленої технології, на думку Свириденко, буде інтеграція VVoIP -клієнт в платформу Google Android або браузер Google Chrome. Таке впровадження, за словами експерта, дало б можливість передавати голос між будь-ким ПК і мобільними застосуваннями, минувши і операторів зв'язку, і Skype. Як варіант голова правління Spirit також розглядає можливість інтеграції Google VVoIP -технологій в стандарт HTML5.

'Наявність широкосмугового мобільного голосу від Google укупі з їх послугою віртуального телефонного номера Google Voice переманить в Google і телефонних і мобільних абонентів, залишивши операторам, і дротяним і мобільним, тільки 'трубу передачі даних", — говорить Свириденко. — Мобільний напрям — ласий шматок для Google, як найбільш зростаючий сегмент споживачів інтернету. Отже тепер за долю голосу і відео потрібно побоюватися не лише операторам фіксованого зв'язку і мультисервісним операторам, але і мобільним мережам".

При цьому Свириденко відмічає, що Google, очевидно, планує стати конкурентом не лише традиційних операторів зв'язку і корпорації Microsoft, але і Skype. 'Google може грати в набагато складніші і стратегічні ігри, ніж Skype. Фабула Skype проста: безкоштовний голос, а VoIP від Google може стати web -платформою для буквально кожного ПК і кожного мобільного телефону у світі. Якщо у Skype 600 млн VoIP користувачів, то у Google таких користувачів може бути 2 млрд за 6 місяців", — пояснює Андрій Свириденко.

Схожої точки зору на меті Google дотримуються і представники компанії 'Центр мовних технологій", російського розробника систем у сфері запису, обробки, аналізу, синтезу і передачі мовного сигналу. Так, Сергій Дусеев, маркетолог-аналітик компанії, вважає, що Google, збираючи під своїм керівництвом мультимедійні інтернет-ресурси, мовні технології, VoIP -приложения, і при цьому виробляючи операційні системи для мобільних пристроїв і нетбуков, формує важіль впливу на усі доступні інтернет-ринки.

'Представте, якщо ви запускаєте свого комунікатора, на якому встановлений Android, підключаєтеся до інтернету і дістаєте доступ абсолютно до усіх видів комунікацій і додатків, які вам потрібні. Вам не потрібні ні оператори стільникового зв'язку, ні виробники додатків під iPhone, ні GPS -навигаторы, ні жорсткий диск для зберігання мультимедіа контенту", — міркує Дусеєв.

Єгор Рябошлык, керівник інтернет-проектів 'Центру мовних технологій", додає, що вже зараз Google має унікальну технологію Speech — to — text, яка дозволить автоматично переводити усі розмови користувачів Google Voice в текст. Це, на його думку, відкриває нові можливості для потужної монетизации сервісу — приміром, високоточний таргетинг за ключовими словами з розмов користувачів. Для російської мови, правда, подібних технологій у Google немає.

Таким чином, експерти роблять висновок, що Google прагне створити на ринку ситуацію, при якій увесь призначений для користувача трафік асоціюватиметься виключно з ним.

cnews.ru