Mail: info@umvs.rv.ua



Google не пускають в iPhone

09:00, червня 11, 2010

Конкурентна боротьба між Apple і Google на ринку реклами загострилася ще сильніше. Несподівано Apple оголосила про відкриття своєї мобільної платформи iPhone для інших рекламних мереж окрім власної мережі iAd. Але не для усіх, а тільки для 'незалежних" рекламників. Таким чином, Google зі своєю 'дочкою" Admob опинилася в положенні 'поза грою". Такий крок Apple украй стурбував гендиректора рекламної мережі Admob Омара Хамуи.

Обурення бізнесмена цілком зрозуміле: адже йдеться про ринок, величина якого в 2010 році перевищить 250 млн дол., а вже в 2013 році, якщо вірити прогнозу банку Morgan Stanley, досягне приблизно 15 млрд дол. Війна за ринок реклами в смартфонах, нетбуках і планшетних комп'ютерах вже почалася. Презентуючи свій iPhone, компанія Apple несподівано змінила і правила використання сторонніми рекламними мережами своєї платформи. На перший погляд допуск до неї чужаків — прояв доброї волі і відкритості, проте насправді це добре підготовлений удар по Google, яка усього кілька місяців тому заплатила за придбання мобільної рекламної мережі Admob 750 млн дол.

Спочатку усе виглядало так, немов на платформі Apple працювати буде дозволено тільки її власній рекламній мережі iAd, але тепер до неї зможуть приєднатися і інші мережі, але лише у тому випадку, якщо вони 'не знаходяться залежно від стороннього концерну". Згідно з трактуванням Apple, 'залежними" мережами вона вважає такі компанії, які якимось чином пов'язані з деякою фірмою, що виробляє смартфони або операційні системи для них або ж мобільного зв'язку, що виступає провайдером. Отже якщо поставлені Apple умови строго дотримуватимуться, то разом з Google за бортом автоматично виявиться рекламна мережа Nokia, а в перспективі і Microsoft, і, наприклад, Vodafone. Складно уявити, яка доля чекає мобільну рекламу, якщо в гру вступлять такі гіганти Інтернету, як Yahoo! чи AOL.Цілком очевидно і те, що Apple украй зацікавлена в тому, щоб не виникло враження, що вона прагне повністю покласти край конкуренції рекламних мереж на iPhone, iPad і iPod Touch. Якщо така підозра виникне, то на сцені тут же з'являться пильні чиновники з американської Федеральної комісії з торгівлі (FTC) і Єврокомісії. Небезпека цього цілком реальна. Всього кілька днів тому FTC дала свій дозвіл на угоду з придбання пошуковою системою Google мережі Admob, відмітивши, що в результаті лише однієї появи на цьому ринку Apple рівень конкуренції вже став для Google достатнім. Отже якщо Apple свідомо йде зараз на порушення балансу, що створився, то відповідні наслідки теж цілком передбачувані.

Поки ж рішення Apple викликало у гендиректора Admob Омара Хамуи крайнє роздратування. Він передчуває, що тепер його клієнти почнуть йти в дрібніші мережі, а значна частина виручки Admob потече в касу шефа Apple Cтива Джобса. Гендиректор Apple пояснив цього тижня в Сан-Франциско, що його сервіс iAd 40% рекламної виручки залишатиме собі, проте від недоліку рекламодавців Apple не страждає: на 2010 рік укладено  договорів на суму 60 млн дол., а серед клієнтів такі імена, як Nissan і Chanel.

rbcdaily.ru