Mail: info@umvs.rv.ua



Маніпуляції зором і слухом

08:05, червня 01, 2010

ADV.IF.UA - Маніпуляція зором та слухом

Використання аудіовізуальних засобів в просуванні продуктів харчування

Оригінальність: Рекламний ринок росте і пропонує усе більш цікаві технології для просування продукту. Частіше для цієї мети використовуються нестандартні аудіовізуальні методи

Як правило, ви йдете в магазин, щоб купити необхідний вам товар і придбаєте тільки його, якщо промоутер, що проводить чергову дегустацію, не переверне на вас чашку гарячого чаю, а флаерщик не 'уб'є" вас своїм незнанням простої інформації про продукт, який рекламує. Ви купите тільки те, що запланували, і покинете магазин. А як же величезні суми з маркетингових бюджетів фірм-виробників продуктів харчування? Летять в смітник разом з листівками і одноразовими скляночками!?

Просувати товар необхідно і робити це треба грамотно. Це навіть не обговорюється. Те, який метод просування ми використовуємо, позначить величину суми, яка значитиметься в графі 'прибуток компанії". Працюючи тільки стандартними методами і думаючи виключно шаблонами, фірма тим самим ставить на собі клеймо невдахи. Конкуренти не дрімають: швидко спишуть з рахунків!

Що ж цікавого на ринку сучасних рекламних технологій? Цікаві і працюючі проекти пропонує аудіовізуальна реклама. Не треба у черговий раз доводити, що по широті охоплення цільової аудиторії, по дохідливості рекламного посилання, по мірі впливу на споживача телереклама у багато разів перевершує усі інші засоби просування. На нашому, російському, телебаченні в основному використовуються два види телереклами : пряма (блоки відеороликів) і спонсорство. Про ефективність рекламних роликів сказано і написано вже багато. Усе більш популярним на телебаченні стає спонсорство: споживач дізнається про продукт, його якості і особливості в процесі перегляду телепередачі. На рекламований товар автоматично переносяться позитивний образ що веде, розповідає про продукт, або образ улюбленої передачі глядача.

В останні роки розвитку вітчизняної реклами починають використовуватися і нестандартні аудіовізуальні технології, особливо для просування продуктів харчування. Такий спосіб інтеграції рекламного повідомлення в програмний ефір, як віртуальна реклама, набирає оберти. Віртуальна реклама — це персонажі, логотипи або будь-які об'єкти фірми, інтегровані в телевізійний ефір за допомогою рекламних технологій. Це можуть бути анімовані або статичні персонажі і об'єкти 3D, а також двомірні логотипи і позначення. Прикладом можуть служити спливаючі на екрані рекламні банери. Завдяки оригінальності виконання подібного виду реклами, дуже висока міра запам’ятовуваності  рекламованого продукту, а її ефективність в 2,5 -3 рази вища, ніж у прямої реклами. Віртуальна реклама в 1,5-1,7 рази ефективніше, ніж традиційна спонсорська.

Комплексне використання віртуальної і традиційної реклами збільшує ефективність рекламної кампанії. Це підтверджує такий приклад: виробник шоколаду 'Альонка" виступив спонсором шоу 'Цирк із зірками" і, окрім звичайного для нас ролика від спонсора, використовував віртуальну рекламу.

Комплексну програму провела на 'Льодовиковому періоді" компанія 'Нідан-соки" : разом із згадкою бренду 'Моя Сім'я" як спонсора передачі працювала і віртуальна реклама — яскрава, така, що запам'ятовується, несе за допомогою соковитих фарб інформацію про стиглість плодів, які використовуються для виробництва соків.

Як і стандартні рекламні блоки, вставлені в перервах між телепередачами або в період їх трансляції, аудіовізуальна реклама зберігає масовість охоплення і можливість максимально ефектно показати рекламований продукт. Проте при застосуванні цього методу просування виключається вірогідність того, що потенційний покупець перемкне канал, позбавлячись від настирливості продавця, оскільки реклама товару настільки органічно вписується 'в тему", що не виникає ніякого відторгнення інформації.

Product Placement також є цікавою аудіовізуальною технологією. В даному випадку досить-таки складно визначити реальну віддачу від реклами, різкого сплеску продажів не буде, проте якщо заміряти об'єми продажів до і після використання цього виду прихованої реклами, результати приємно здивують. Але тільки у тому випадку, якщо правильно вирішено питання: хто використовує продукт і в якій ситуації. Інакше йде груба вставка реклами продукту в контекст фільму. Як приклад не дуже вдалої реклами в цьому сегменті можна привести різні згадки про продукти харчування в серіалі 'Батькові дочки". Наприклад, в одному з останніх серіїв молоді люди Даша і Віник (Веніамін) ні з того, ні з цього починають годувати один одного сметаною 'Простоквашино", нахвалюючи її усіма способами. 'А ти дай мені цієї сметани стільки, наскільки ти мене любиш", — просить молода людина у дівчини. Звучить фальшиво і недоречно.

А ось використання цієї технології на телеканалі ТНТ цілком ефектно. Лідер по продакт-плейсмент на вітчизняному телеринку — шоу 'Будинок 2″, учасники якого із задоволенням куштують різні види морозива, чіпсів, соків (у тому числі і власного виробництва ТНТ) та ін.

До видів аудіовізуальної реклами також можна віднести рекламу в ігровому просторі і спонсорство сайтів. Яскравим прикладом останнього може служити віртуальна білка, що живе на сайті, спонсорованому Нестле. Тут відвідувач створює свій віртуальний персонаж, який живе в будинку, стилізованому під компанію, : скрізь — фірмові кольори і згадка її назви. Проект почав роботу у вересні 2009 року і ще недостатньо розкручений, але вже зрозуміло, наскільки хороший цей рекламний хід. Персонаж уміє розмовляти, навчаний і навіть здатний вести блог свого хазяїна!

Вищезгадані комп'ютерні ігри — порівняно новий майданчик для роботи рекламників. На сьогодні рекламу в комп'ютерних іграх розміщували наступні бренди: 'Шок XXL" в російській версії гри 'Лара Крофт : Ангел пітьми", Coca — Cola і 'Компашки" в грі 'Адреналін Екстрим Шоу", макарони 'Макфа", пиво 'Т" і багато інших виробників продуктів харчування і алкогольної продукції. Адже для них тут безліч цікавих рекламних ходів : гравець, що розтратив життєву енергію, повинен її заповнити. Ось тут-то і з'являються хрусткі пакетики і яскраві баночки.

А що у результаті? Чудові, незатерті до дір можливості по-новому розповісти про свій продукт. У вдячність за безсонні ночі рекламників у пошуках цікавого рекламного ходу споживач обов'язково зверне увагу в супермаркеті саме на цей продукт, що привертає його увагу в рекламі!.

По матеріалах http://www.prod-prod.ru