Mail: info@umvs.rv.ua



Нестандартний маркетинг: дешевше тільки дарма

15:30, травня 12, 2010

Що робити, коли рекламний бюджет нестримно скорочується? Удаватися до спаму? Не рекламуватися? Але, як говорив Дэвид Огилви, зупиняти рекламу в кризу, все одно, що зупиняти годинник, щоб намагатися зберегти час.

Сьогодні основне завдання будь-якої компанії — підтримка об'ємів продажів на стабільному рівні. Тут даремні довгострокові іміджеві засоби. Важливий негайний результат. Цілком закономірно, що велика частина реклами сьогодні носить інформуючий характер, а найбільш популярними каналами комунікації стають нестандартні і ефективні методи просування, що дають результат 'тут і зараз". До цих каналів можна віднести — BTL і партизанський маркетинг.

BTL

Під BTL (Below The Line) розуміють методи просування, засновані на прямій комунікації із споживачем, наприклад, промо-акции, мерчендайзинг, events, пряма поштова розсилка і так далі. Вони витрачають менше бюджету, дають гарантований відгук і мають зворотний зв'язок, що дуже важливо для розвитку довгострокових стосунків із споживачами ваших товарів і послуг. З урахуванням загального падіння ринку реклами, позитивні показники сегменту BTL примушують припустити, що компанії перейшли на сторону 'ближчого контакту" з аудиторією.

Існує помилкова думка, що BTL можуть використовувати тільки компанії споживчих товарів і послуг. У нашій практиці ми проводили проекти для фінансових, будівельних, телекомунікаційних, B2B компаній з використанням різних механік традиційного і партизанського маркетингу.

Останнім часом спостерігається тенденція перетворення звичайної промоакції в яскраве дійство, що запам'ятовується, деякий флеш-моб. На 9 травня проходила подібна акція від автосалону 'КМ/Г". На проспекті Революції був виставлений стенд у вигляді ексклюзивного 'посвідчення задоволеного власника", поряд з яким працювала яскрава дівчина-аніматор. Вона запрошувала усіх охочих сфотографуватися на права від автосалону 'КМ/Ч" і розповідала про грандіозні знижки і спецпропозиції на автомобілі. Завдання таких акцій — залучити людей в дійство і зробити їх учасниками реклами.

Все більшою популярністю користується розміщення реклами в під'їздах (на інформаційних стендах, на ручках дверей, безадресна розсилка і так далі). В даному випадку Ви точно знаєте, в яких районах і будинках присутня Ваша реклама. Ви точно знаєте, що її там побачать. Ефективність цих методів просування обумовлена високою частотою контакту цільової аудиторії з рекламним посланням і низькою вартістю одного контакту.

Партизанський маркетинг

Партизанський маркетинг — це малобюджетні способи реклами і маркетингу, що дозволяють ефективно просувати ваш товар або послугу, притягати нових клієнтів і збільшувати прибуток, не вкладаючи або майже не вкладаючи грошей. Замість стандартної реклами використовуються або дешеві рекламоносители, або 'обхідні" шляхи просування і нетрадиційні рекламні канали. Наприклад, можна витрачати гроші на рекламу свого ресторану традиційними методами. А можна, відкриваючи кожну нову точку в новому районі, годувати безкоштовними обідами місцевих перукарів з розрахунку на те, що вони пригощатимуть клієнтів розповідями про новий дивний заклад.

У арсеналі недорогих, але ефективних інструментів партизанського маркетингу є також поширення чуток. У кризові часи підвищується чутливість до неповної і неперевіреної інформації, що дозволяє компаніям використовувати чутки як ефективний інструмент просування своїх товарів і послуг. Для організації подібного роду акцій розробляється легенда спілкування, підбирається персонал, відповідний цільовій аудиторії  продукту, визначаються місця 'запуску чуток", в яких може знаходитися цільова аудиторія. Усе інше — справа техніки. Результати таких 'вірусних" акцій перевершують усі очікування. Може виникнути питання: Невже традиційний маркетинг обов'язково припускає величезний бюджет і відсутність креативу, без яких неможливо розкрутити свій товар або послугу? Звичайно, ви маєте право використовувати різні варіації маркетингових комунікацій залежно від цілей, які перед Вами стоять. Головне правило — діяти системно і оптимально розподіляти рекламний бюджет в декількох напрямах.

У ув'язненні, мені хотілося б дати основні рекомендації по ефективному просуванню ваших товарів і послуг :

1. Використовуйте методи просування з найменшою вартістю контакту.

2. Спільно з маркетинговим агентством розробляйте індивідуальні проекти 'Під себе і для себе" — нестандартні ходи краще запам'ятовуються і коштують не так дорого як Вам здається.

3. Бийте у Вашу цільову аудиторію.

4. Працюйте з професіоналами — безперервне десятирічне зростання рекламного ринку багаторазово розмножило некомпетентність.

5. Пам'ятаєте, що якщо усі мовчать, Ваш голос краще чутний!

Людмила Шматова

merket.fm