Mail: info@umvs.rv.ua



Ринок ігор для “Вконтакте” і “МоегоМира” оцінюють в мільйони доларів

10:40, квітня 10, 2010

Російський ринок інтернет-додатків сьогодні — це дві соціальні мережі ('Вконтакте" і 'МойМир"), близько 3 тис. команд-розробників, 10 млн користувачів-гравців і сотні приватних інвесторів. Ринок з'явився усього рік тому, проте вже до кінця 2009 року оцінювався учасниками в $25-30 млн. У 2010 році він продовжить зростання і складе, за найскромнішими прогнозами, від $40 до $60 млн.

'Очікуване сумарне — зростання російського ігрового — ринку складає 45%, і зараз складно сказати, який саме буде доля соціальних ігор. Але ми думаємо, що через 3 року ринок соціальних ігор складе декілька сотень мільйонів доларів", — говорить Девид- Вароквайер, глава венчурного фонду Mangrove Capital Partners. У кінці 2009 року цей фонд вклав 4 млн євро -в ігрову компанію 'Дримми", засновником якої є Микита Шерман, у минулому — глава соціальної мережі 'Однокласники".

Гарячий ринок, природно, притягає інвесторів, які вкладають в ігри сотні тисяч рублів в розрахунку на те, що кожен вкладений рубель принесе як мінімум десять. Основу для таких очікувань дають ігри-хіти, які в пікові місяці приносили близько $1 млн в місяць.

Наприклад, гра 'Щасливий фермер" (видавець — компанія I — Jet). Вона стартувала в квітні 2009 року в соціальній мережі 'Вконтакте" і відтоді принесла близько $20 млн. Заробити такі гроші допомогла внутрішня валюта мережі — голоси користувачів 'Вконтакте", за допомогою яких підвищується рейтинг,  віртуальні подарунки, оплачуються послуги і сервіси в додатках. Вартість одного голосу складає від 7 до 10 рублів (залежно від способу оплати). Власникам додатків керівництво мережі дає можливість обмінювати голоси на живі гроші. За один голос соціальна мережа платить 3,2 рубля.

Півроку тому в іграх платили тільки 1,5-2% користувачів, зараз ця цифра наближається до 3%. 'Люди готові платити за додаткові бонуси, це позитивний сигнал", — говорить Михайло Захаренков, генеральний директор студії Exteer Ltd. (творець ігор 'Гола правда", 'Вітальні листівки", 'Перегони на клавіатурах"). Найлегше розстаются  — з грошима користувачі жанрових ігор типу ферми, — акваріума або покеру. Часто такі ігри — це русифіковані аналоги додатків, випущених американськими компаніями Zynga, PlayFish та ін.

Ще одна хороша новина для інвесторів — органічно росте число активних гравців. За оцінками Mangrove Capital Partners, до 2013 року збирати урожай і полоти віртуальні грядки будуть — вже 20 млн користувачів. Для порівняння: активна добова аудиторія мережі 'Вконтакте" зараз складає 16-18 млн користувачів. 'Росте кількість користувачів, що підключили сервіс додатків. До цих технологій звикають", — пояснює Андрій Рогозов, керівник сервісу додатків 'Вконтакте" (2,2 тис. додатків).

В день 'Вконтакте" обробляє близько 100 заявок від розробників додатків. У тиждень в соціальній -сети з'являється 10 нових застосувань, які умовно можна назвати якісними.

Гравці ринку сходяться на думці, що із зростанням конкуренції рентабельність вкладень неминуче знижуватиметься. 'Якщо інвестори цього вчасно не зрозуміють і продовжать роздувати об'єми грошових вливань, тоді на ринку, в принципі, не виключена ситуація пухиря", — говорить Ганна Артамонова, віце-президент Mail.ru.

Аліса Чумаченко, глава інвестиційної компанії Game Insight, згодні, що ринок переоцінюють. 'Вже восени, коли конкуренція стане зліша, коли різко виростуть грошові і тимчасові витрати на виробництво конкурентоспроможного продукту і, як наслідок, виростуть і риски, тоді це відчуття мильної бульбашки пропаде", — додає Аліса Чумаченко.

Витрати на розробку дійсно ростуть. Якщо півроку тому вважалося, що 'пристойна" гра коштує не більше $15 тис., то зараз на розробку піде $30-50 тис. Щоб про додаток дізналися, припаде потратить- на його рекламу стільки ж, якщо не більше.

Зараз один притягнений користувач в середньому обходиться в 2-4 рублі. Але не кожен, хто перейшов по рекламному посиланню, гратиме в гру і тим більше витрачати в ній свої гроші. Якщо йдеться про вузькоспеціалізовані групи користувачів (з певним рівнем освіти, доходу і так далі), то тут вартість залучення гравців досягає і 20 рублів. Сергій Довгань, комерційний директор компанії Progrestar (ігри 'Фазенда", 'Ресторатор", 'Галаварс"), як приклад таких розцінок приводить соціальну мережу Facebook.

Незважаючи на зростаючі витрати на розробку ігор і їх просування, учасники ринку драматизувати ситуацію не квапляться. 'Ринок народився тільки рік тому, у нас ще є в запасі 1,5-2 року", — вважає Михайло Захаренков.

На думку опитаних 'ДП" інвесторів і розробників, правильна стратегія розвитку зараз — створювати додатки для самих різних сегментів і прагнути популяризувати їх через регіональні інтернет-ресурси.

Джерело: dp.ru,  mmr.net.ua (Ельнара Петрова)

крымская горная кембрийская глина