Mail: info@umvs.rv.ua



Сейлз-хауси збільшують ціну на ТВ-рекламу для нових клієнтів

08:46, травня 04, 2010

Про підвищення прайсових цін на 25-30% вже заявили в компанії StarLight Sales і групі '1+1″. Як стверджують в сейлз-хаусах, ціни на ТБ-рекламу зараз дуже занижені, тоді як ефір українського телебачення заповнений. В результаті, не бажаючи переплачувати за рекламу на ТБ, рекламодавці можуть збільшити свої бюджети на альтернативні медіаресурси, прогнозують експерти.

Як стало відомо Ъ, на початку тижня рекламні агентства отримали нові прайс-листи від сейлз-хауса StarLight Sales (SLS), в яких компанія повідомляє про підвищення вартості пункту рейтингу і зниження знижки за ексклюзив для нових рекламодавців (копію листа має в розпорядженні Ъ). Згідно з повідомленням, знижка за ексклюзивне розміщення на каналах холдингу (ICTV, 'Новий канал", СТБ, М1, М2, QTV і російський 'Перший канал. Всесвітня мережа") знизиться в два рази, до 15%. А вартість пункту рейтингу (GRP; умовна одиниця при продажі реклами), за оцінками рекламних агентств, підвищиться на 25-30%.

Ціни на ТБ-рекламу зараз занадто занижені, тоді як заповнювана ефіру в I кварталі — найвища за всю історію українського телебачення, пояснює директор StarLight Sales Андрій Партика : 'Зростання цін приведе ринок до збалансованості". За його словами, до підвищення цін компанію підштовхнули неодноразові повідомлення великих рекламодавців про плани збільшити бюджети. 'Продажі товарів у великих рекламодавців ростуть. Ми отримали багато сповіщень про те, що бюджети також будуть збільшені", — говорить пан Партика. Згідно з його прогнозом, зростання ринку цього року складе 40%, за оцінками учасників ринку — до 2,5-3 млрд грн.

Вартість реклами для нових клієнтів підвищують і інші гравці. Так, група '1+1″ (телеканали 'Студія 1+1″, ТЕТ, 'Кіно", 'Сіті") вже перейшла при продажах реклами на загальнонаціональну панель виміру телебачення (враховує не лише великі міста, але і невеликі населені пункти). 'За рахунок цього підвищення ціни в деяких випадках досягає 30% ', — відмічає керівник відділу продажів групи '1+1″ Дмитро Лисицкий. За інформацією учасників ринку, на 10% підвищила ціни і 'Інтер-реклама" (обслуговує канали 'Інтер", НТН, 'Мега", К1, К2, Enter Music, Enter Film, MTV Ukraine). Втім, директор 'Інтер-реклами" Олег Павленко відмічає, що спеціального підвищення цін сейлз-хаус не робив: 'Наша система ціноутворення має автоматичні способи підвищення або пониження". За його словами, новим клієнтам може бути запропонована система ціноутворення 'з меншою гнучкістю", тобто без опції низькопріоритетного розміщення (розміщення рекламного ролика без фіксованого місця в блоці, має на увазі знижку до 50%). Але на пряме підвищення цін доки пішли тільки в SLS, говорять учасники ринку.

Різке підвищення цін на ТБ-рекламу буде на руку іншим медіаресурсам. 'Коли бюджети продовжують рости, а телевізійний ефір заповнений, клієнти можуть замислитися про те, щоб перенести частину бюджетів в інші медіа", — припускає гендиректор Initiative Media Андрій Андрющенко. За його словами, в першу чергу це торкнеться зовнішньої реклами, інтернету, регіональної і безкоштовної преси, поширюваної у великих містах. 'Залежно від остаточної ціни агентство може рекомендувати клієнтові перенести частину бюджетів в зовнішню рекламу або інтернет", — погоджується керівник відділу по ТБ-закупівлях Optimum Media Сергій Ходыка.

Опитані рекламодавці Ъ не готові переплачувати за ТБ-рекламу. 'Якщо ціни виявляться занадто високими, ми можемо повністю відмовитися від розміщення на ТБ і розглянемо можливість переходу на інші медіа", — говорить маркетинг-директор компанії 'Еліт" (виробляє морозиво ТМ 'Ажур") Ганна Скоробогатова. За оцінками рекламних агентств, об'єм бюджетів клієнтів, які ще не починали активних рекламних кампаній, складає близько 20% усього об'єму ринку — приблизно 500 млн грн.

Ирина Миронова
http://kommersant.ua


аренда roll up стенды