Mail: info@umvs.rv.ua



Відразу дві російські компанії хочуть купити онлайн-мессенджер ICQ

12:39, квітня 07, 2010

Пропозиції про купівлю онлайн-мессенджера ICQ подали російські Digital Sky Technologies (DST), 'Профмедиа" і китайська Tencent.

Про те, що AOL зібрала пропозиції, що зобов'язали, про купівлю ICQ, 'Ведомостям" розповів менеджер одного з організаторів угоди і підтвердили джерела, близькі до двох претендентів, — 'Профмедиа" Володимира Потанина і DST Юрія Мильнера, Григорія Фингера і Алишера Усманова. Окрім них пропозицію направила китайська телекомунікаційна компанія Tencent, додає джерело, близьке до акціонерів одного з претендентів. Про її інтерес чув і менеджер одного з організаторів угоди.

Коли будуть підведені підсумки тендеру, співрозмовники 'Відомостей" не знають. Представники DST і 'Профмедиа" відмовилися від коментарів, AOL і Tencent на запити 'Відомостей" не відповіли.

У грудні AOL відокремилася від Time Warner і почала продавати непрофільні активи. Серед них виявилася ICQ, яку AOL оцінила в $300 млн.

'Профмедиа" запропонувала за неї близько $120 млн, розповідає один з претендентів. Пропозиція DST вища, стверджує він. Раніше джерело The Wall Street Journal, близьке до учасників потенційної угоди, говорило, що DST може запропонувати за компанію $200-250 млн.

Клієнтам ICQ могли б стати у нагоді Mail.ru і Rambler, підконтрольним DST і 'Профмедиа" відповідно, розповідали близькі до них джерела. У Mail.ru є аналогічний проект 'Агент@Mail.ru" з щомісячною аудиторією близько 12 млн користувачів, і ICQ — її основний конкурент в Росії. Rambler став партнером ICQ ще в 2005 р., випустивши спільну русифіковану версію мессенджера — у Rambler ICQ зараз 5 млн користувачів. Схоже партнерство у ICQ з 'Яндексом" (4 млн чоловік).

Подібна ситуація у Tencent: вона підтримує один з найпопулярніших в Китаї мессенджеров — QQ.

Більшість клієнтів ICQ — російськомовна. Доля російськомовної аудиторії мессенджера — 44%, або близько 18,5 млн з 42 млн користувачів, повідомив в березні керуючий директор ICQ Элиав Моше. AOL запрошувала брати участь в тендері на ICQ ще декілька російських компаній — стільникових операторів і 'Яндекс", але вони відмовилися, розповідали 'Відомостям" джерела, близькі до організаторів угоди і цих компаній.

Основні прибутки ICQ приносять банери і контекстна реклама в результатах пошуку. AOL не розкриває фінансові показники ICQ. Відомо лише, що виручка Rambler від реклами в ICQ склала в 2008 р. близько $6 млн, а в 2009 р. був 'схожий результат", сказало близьке до неї джерело. Проте 'безвідносно до ICQ" МТС доки не побачила бізнесу для себе в подібного роду проектах, заявив днями в інтерв'ю 'Ведомостям" її президент Михайло Шамолин.

Джерело: proreklamu.com, vedomosti.ru