Mail: info@umvs.rv.ua



Як спрямований погляд на рекламу в соціальних мережах?

10:47, квітня 14, 2010

Компанія Oneupweb, яка займається розміщенням контекстної реклами, досліджувала, як переміщається по сторінці в соціальних мережах людський погляд, і як він в принципі бачить рекламу на цих ресурсах. У дослідженні погляду (eye — tracking) на Facebook, Twitter і YouTube взяли участь 25 чоловік, досліди були проведені в червні-липні 2009 року. Витяги з доповіді приводить Media Post.

Несподівано виявилось, що люди дійсно зупиняють свої погляди на рекламі в соціальних мережах — але лише на деякий час, поки йде процес пошуку і завантаження сторінки з результатами. Як тільки сторінка з результатами пошуку завантажена — рекламі приділяється значно менше часу і увагу. Дві третини (65%) учасників дослідження дивилися на рекламу в Facebook лише в перші 10 секунд взаємодії із сторінкою пошуку.

Цікаво, що погляд людини по сторінці з результатами пошуку далеко не завжди співпадав з порядком, в якому ці результати були видані на сторінці. У випадку з Facebook на рекламу найчастіше дивилися перед тим, як подивитися третю або четверту строчку видачі результатів пошуку.

Що стосується Twitter і YouTube, то перші десять секунд перегляду результатів пошуку погляд користувача також зупинявся на рекламі. При цьому на відміну від Facebook, люди дивилися на рекламу вже перед тим, як подивитися на другий і третій рядок у видачі результатів пошукового запиту.

У Oneupweb також прослідкували напрям погляду випробовуваних по сторінці. За словами Тіма Кауффолда (Tim Kauffold), директора Oneupweb з операційних питань, більшість людей як і раніше направляють свій погляд з лівого верхнього кута і пересуваються управо. Проте, коли дослідники стали вивчати карту 'щільності" поглядів, які люди кидали на екран, виявилось, що деякі респонденти починали дивитися на екран з правого верхнього кута — тобто якраз звідти, де була розміщена реклама. 'Люди бачать рекламу в соціальних мережах, місця, де вона розміщена, не є 'сліпими плямами", — наполягає Кауффолд.

Як же часто люди заходили в соціальні мережі, і як вони до них відносяться? За даними Oneupweb, біля третини (29%) учасників опитування логінились на головній сторінці Facebook кілька разів в день. 39% робили це раз на день, 17% — раз на тиждень, а ще 17% — менше 3 раз на місяць. Що стосується Twitter, та більшість тих, що брали участь в опитуванні заявили, що вони були задоволені пошуком в Twitter по брендах. Багато респондентів саме таким чином збирали висловлювані думки про які-небудь товари і послуги.

Така розташована користувачів до соціальних мереж у поєднанні з даними Oneupweb про те, як люди бачать рекламу на цих ресурсах — відмінні можливості для того, щоб нарешті почати розміщувати рекламу в соціальних мережах по-справжньому ефективно.

Джерело