Mail: info@umvs.rv.ua



“Інтер” провокує дорожчання реклами на ТБ

12:16, червня 25, 2010

Як стало відомо Ъ, найбільший український канал 'Інтер" поповнить перелік каналів, що продають рекламу по загальнонаціональній панелі телевимірювань, наступного року. Проте можливість купувати рекламу з урахуванням аудиторії усіх населених пунктів України буде введена вже цього року як додаткова опція. Тепер за рекламу на ТБ компаніям доведеться платити на 10-12% більше, говорять в агентствах.

Телеканал 'Інтер" планує використовувати для продажу реклами національну дослідницьку панель GfK Ukraine, повідомив Ъ джерело на медіаринку. Цю інформацію підтвердив директор по маркетингу і продажам сейлз-хауса 'Відмінна реклама" (продає рекламу на каналах групи 'Інтер") Дмитро Дутчин. 'З липня ми додамо до вже наявних комерційних аудиторій можливість купувати рекламу по загальнонаціональній панелі, а з наступного року ця панель стане базовою", — сказав пан Дутчин. За його словами, рішення використовувати загальнонаціональну панель вимірів продиктоване прагненням зробити канал привабливішим для рекламодавців.

Продаж реклами на телеканалах проводиться на підставі результатів дослідження величини аудиторії телепрограм. Зараз більшість каналів використовують ці компанії GfK Ukraine по містах з населенням більше 50 тис. людина. Загальнонаціональна панель телевимірювань припускає облік аудиторії усіх населених пунктів країни. Зараз цією панеллю користується тільки телеканал 'Студія 1+1″. Про намір перейти на загальнонаціональну панель з нового сезону заявила Національна телекомпанія України.

Перехід на національну панель збільшує показники телебачення 'Інтеру". За даними GfK Ukraine, в I півріччі рейтинг каналу склав 2,9%, доля — 18,33% (аудиторія — люди старше 18 років, що проживають в містах з населенням більше 50 тис. людина), по загальнонаціональній панелі ці показники зростуть до 3,26% і 20,24% відповідно. Таким чином, зростання складе 10-12%. Нагадаємо, технічне зростання показників '1+1″ при зміні панелі зафіксований на рівні 30%.

У агентствах вважають, що зміна панелі — прихований спосіб підвищення цін. 'Інфляція в цінах на рекламу для нових рекламодавців буде пропорційна зростанню показників. Аналогічна ситуація була і з '1+1'", — говорить керівник відділу по ТБ-закупівлях Optimum Media Сергій Ходика. 'Радіти нічому. Нам знову доведеться пояснювати клієнтам, чому їм треба платити більше тієї ж реклами. Але це право продавця — призначати ціну на свій товар", — відмічає директор агентства 'АІТІ/Carat" Олександр Гороховский. За словами пана Ходики, компанії будуть вимушені погодитися з умовами каналів із-за високого рівня заповнюваної телевізійного ефіру.

Не виключено, що до отримання додаткового прибутку 'Інтеру" доведеться інвестувати в саму панель. Зараз дослідження GfK Ukraine по національній панелі фінансуються спільно 'Студією 1+1″ і найбільшим рекламним холдингом Publicis Groupe Ukraine. За інформацією Ъ, з наступного року до них планує приєднатися 'Інтер". У прес-службі '1+1″ повідомили, що ще не обговорювали цю можливість. А виконавчий директор Індустріального телевізійного комітету Катерина Котенко заявила, що змін в схемі фінансування панелі немає.

kommersant.ua