Mail: info@umvs.rv.ua



Шість помилок починаючого рекламіста

12:46, липня 02, 2010

Людям властиво кидатися в крайнощі, підприємець, що запускає рекламну кампанію, не виключення. Порив віддати останню копійку за рекламу на центральному телеканалі може змінитися щонайповнішим запереченням необхідності реклами як такої. Forbes опитав представників бізнесу і рекламних агентств і виділив шість головних помилок, яких необхідно уникнути при підготовці рекламній кампанії.

Не прикидайтеся великим брендом

Пустити пил в очі, здавалося б, досить легко. Можна прикинутися серйозною маркою, запустити ролик на телебаченні, дати красиві вкладки в глянцових журналах і розвісити по місту рекламні щити. Власникові малого бізнесу робити цього не варто. По-перше, вкладення швидше за все не окупляться. По-друге, великий ризик, що підприємець просто не зможе впоратися з потоком клієнтів. 'Самий осмислений хід — реклама в точці продажу, там, де товар можна понюхати, помацати. Просувайте свій товар або послугу серед знайомих і друзів. Дійте малобюджетно і дуже фокусно", — радить Олександр Малчик, власник російської франшизи мережі ресторанів Pain Quotidien, що працює під брендом 'Хліб насущний". Підприємець вважає також, що проведення фокус-групп ефективно тільки для великих компаній. Новачків вони лише збивають з пантелику. 'Малий підприємець або підхоплює шматочок вже існуючого ринку, в цьому випадку фокус-група не потрібна. А якщо він робить щось зовсім нове, він сам і є фокус-група", — резюмує Малчик.

Перш ніж вкладати в рекламу, зрозумійте, чого ви від неї хочете

Існує думка, що ніж більше грошей вкладено в рекламу, тим краще. Часто підприємець звертається до реклами тільки тому, що 'усі так роблять, значить, повинен і я". Навіть якщо ви і не розоритеся, вклавши останнє, такий підхід не принесе рівно ніякої користі справі. Не 'можна виходити з компанійщини. Перш ніж витрачати гроші, треба чітко зрозуміти чого конкретно ви чекаєте від цієї акції, розрахувати, наскільки це збільшить продажі", — вважає Дмитро Докин, засновник компанії-виробника морозива 'Инмарко". Більше того, 'автоматична" реклама може завдати шкоди бізнесу. Рекламна підтримка підтримуватиме попит на товар або послугу, 'затушуючи" проблеми з якістю або дистрибуцією. Після  закінчення рекламної кампанії неминуче падіння продажів.

Довіртеся одному рекламному носієві

Поширена помилка — в структурі рекламної кампанії має бути неодмінно і телевізійна реклама, і зовнішнє спостереження, і глянцева преса. 'Якщо ви маленька компанія і пропонуєте новий продукт або послугу, потрібно спочатку за допомогою якогось одного рекламного носія зробити тест, помацати ринок. Можливо, ваші уявлення про продукт сильно розходяться з тим, що думають про нього споживачі", — говорить генеральний директор рекламного агентства FUSE Антон Ефимов. Він вважає, що не варто орієнтуватися виключно на думку друзів і знайомих. Вони легко можуть виявитися не вашою цільовою аудиторією.

Рекламуйтеся ближче до місця продажу

Багатьом здається, що запорука успіху будь-якого бізнесу — величезний білборд на жвавій трасі. Але зовнішня реклама для малого бізнесу працює тільки в місцях скупчення пішоходів. 'Варто віддалити рекламний щит більш ніж на 400 метрів від місця ведення бізнесу, як ефективність його тут же падає. Навіть поштова розсилка діє в радіусі не більше 700-800 метрів", — говорить виконавчий директор агентства 'Димшиц і партнери" Михайло Рюмин. З цієї ж причини марно розміщувати рекламу на радіо або в загальноміській пресі, якщо ви, наприклад, володієте одним-двумя ресторанами. За розрахунками Рюмина, 60% відвідувачів закладу працюють або живуть не далі 800 метрів від нього.

Не поглиблюйтеся в технічні характеристики

Часто підприємцям здається, що їх клієнти мріють придбати функціональну складову їх винаходу. Рекламні проспекти і презентації нерідко написані малозрозумілою технічною мовою і рясніють подробицями, які споживачеві знати не обов'язково. 'Навчіться говорити з людьми. Не треба намагатися розповісти про усе відразу на крихітному клаптику паперу. Потрібно витягнути ключову ідею", — говорить генеральний директор агентства Brand Flight Moscow Сергій Митрофанов. Як варіант, можна зробити дві презентації — одну для 'чайників", другу, технологічнішу, — для 'спеців".

Не ганяйтеся за рекламними гуру

Найняти найвідоміших фахівців з реклами і розслабитися — вірний спосіб даремно витратити гроші. Не дійте по наведенню друзів, краще виберіть самі. Варто влаштувати тендер, подивитися на людей і постаратися зрозуміти, з ким конкретно вам комфортніше працювати. І навіть якщо ви знайшли фахівця до душі, будьте напоготові, оцінюйте його ради критично. 'На нашому ринку працює 'правило драбини". Навіть якщо за спиною у агентства декілька успішних проектів, немає ніякої гарантії, що ваш проект не провалять. Як тільки у агентства з'являються призи фестивалів, ризик, що вас обдурять, істотно підвищується. Люди починають вважати, що вони стали ближче до Богу і вже ніколи не помиляться", — гірко іронізує генеральний директор агентства 'АрхІдея" Самвел Аветисян.

Forbesrussia.ru

бумажные пакеты без во Львове печати