Mail: info@umvs.rv.ua



Світові автоконцерни виїзджають з кризи

08:04, серпня 03, 2010

Глобальний автомобільний ринок виходить з кризи, свідчать дані звітів автоконцернів за перше півріччя. Продажі більшості компаній в першій половині 2010 р. досягли показників трирічної давності, коли ринок був на піку. З компаній, що відзвітували, до кризового рівня доки недотягують лише PSA Peugeot Citroen і Ford Motor.

Зростанням продажів багато концернів зобов'язано китайському ринку: минулого року він збільшився удвічі, в цьому тенденція не змінилася. За оцінкою PSA, в першому півріччі продажу легкових автомобілів і легкого комерційного транспорту в Піднебесній виросли на 53%; за даними Nissan, за II квартал в Китаї було продано 4,4 млн автомобілів, на 69,5% більше, ніж роком раніше.

Такі показники приносять плоди світовим концернам, що працюють в країні, — в першу чергу Volkswagen, продажі якої в Китаї в першому півріччі виросли на 45,7% (до рівня минулого року) до 950 729 автомобілів. Це дозволило компанії компенсувати провал на рідному німецькому ринку, де із-за відміни програми утилізації продажу скоротилися на 15,8% до 532 944 автомобілів. Продажі PSA в Китаї збільшилися на 49% до 176 000 автомобілів, Nissan — на 68,2% до 243 000 шт., а легкового підрозділу Daimler — на 227% до 48 551 шт.

Традиційні для провідних світових автовиробників ринки росли повільніше. Помітного успіху на домашніх ринках вдалося добитися Renault (зростання в Європі — на 21,7%), Ford (зростання в США — на 21%), PSA Peugeot Citroen (у Європі +13,5%).

Багато концернів разом з продажами збільшили і прибуток (див. таблицю) : допомогли зміна продуктової лінійки і боротьба з витратами.

Високий прибуток Daimler (2,53 млрд євро) був забезпечений збільшеною популярністю нових моделей Mercedes — Benz E — class і S — class, у тому числі і розробленою спеціально для Китаю подовженою версією E — class, вказує компанія в звіті. Завдяки зростанню продажів і зміні продуктової лінійки Ford отримав $1,5 млрд доналоговой прибули за півріччя; ті ж чинники дозволили Renault заробити 774 млн євро, а Nissan — 171,8 млрд ієн (1,5 млрд євро) в квітні — червні 2010 р.. Вклад в зростання прибутку принесло і скорочення витрат. Наприклад, на закупівлях комплектуючих і сировини Renault змогла заощадити в першому півріччі 442 млн євро, а Nissan — 39,8 млрд ієн (330 млн євро в квітні — червні 2010 р.).

Зростання продажів в першій половині року виявилося вище, ніж прогнозували компанії, констатує директор російського представництва JATO Dynamics Володимир Видулов. У другому півріччі варто чекати упевненого зростання світового ринку, який продовжиться і найближчими роками, вважає він. А ось в Росії після завершення програми утилізації може статися помітний спад, як це сталося в Німеччині, укладає експерт.

Ведомости